Akuten

Plötsligt vet man att man är mamma på riktigt, visst kände man det direkt när stickan visade plus, men ändå var man tvungen att få de bekräftat av ett till test och gärna ett till. Sen väntar på UL & sen väntade man på första sparken. Sen blev de mest en evig väntan fram till paniken över förlossningen & plötsligt fanns det en till.

Någon som jag visste redan vid plustecknet att jag skulle ge hela mitt hjärta till, men när man äntligen fick se det man skapat, burit och matat, började hjärtat blöda.

En mur började byggas och det blev en ny värld, han & jag mot resten.

Idag blödde hjärtat mer än vanligt, hade en känsla redan när jag vaknade att något var tokigt.

Jack va inte som vanligt, gnällig och var allmänt trött. Tog tempen som visade 38.3 i feber. En klump bildades i magen. Min gosse.. sjuk..

Man ville linda in honom i bubbelplast. Hur lyckades vi med detta?
Hur jobbigt måste det inte vara för ett barn som inte kan nå med ord om var de har ont, eller hur ont, eller vad de vill ha?

Hjärtat delar sig och plötsligt visar tempen 38,9. Tar av honom, andning ok. Inte sugen på att äta men vatten va en höjdare.

Somnar till och vaknar helt vit..
39,5 grader, röd runt ögonen, blå på näsbenet mellan ögonen, svårt att svälja och bara gnyr.
Ingen mat eller vatten fick han ner, nu var något fel..

Började slå numret till 1177, och beslutade sen att åka till akuten.
Hellre en gång för mycket, än en gång gör lite.

Väl inne kollade de syreupptagningen vilket hade blivit bättre på vägen in, febern hade han kvar men verkade lite piggare.
Inte alls som hemma, nu ville han t o m ha vatten.
Vi fick som råd alvedon & hem.
Ingen koll i halsen eller några prover, vilket jag kände var lite nonchalant.

"Ser ut som han har infektion"
Röd runt ögonen, vit som ett lakan och ett blått sträck av ansträngning på näsan.
Magknuten började snöras upp lite.
Men har inget förtroende för vården för fem öre. Har alltid ett öga öppet..

Så här ligger jag efter ett farande mitt i natten, #oroligmamma90, och lyssnar på andetagen.

Mitt hjärta, hoppas febern är borta tills i morgon.
Godnatt.

Kommentera här: