Fred-lörd

Igår började dagen med frukost på altanen. 

Vi försöker sitta där så mycket det går, men mitt på dagen är där rena bastun. 
Det går knappt att andas där ute. 
Så därför försöker jag passa på på morgonen. 
Efter frukosten vilade Jack lite & jag passade på att skicka några bilder som jag gjort. 
Skönt att inte tänka på de, skulle skickats i torsdes men mailen ville inte funka såklart. 

Efter middagen igår körde vi ut lite till mamma & pappa.
Där är så mycket skönare att vara när detta såhär varmt ute. 
I huset blir det lätt 25+ & väldigt dålig luft. 
Medans hos mamma & pappa runt 18-19. Är nästan lite kallt där inne, så skönt! 
Och mycket bättre för Jack som nästan kokar hela tiden, så varm kille! 💦

När det blev lite svalare så studerade J deras självgående gräsklippare, knappt rolig som körde runder. 😂
Även kollade på hästarna & spanade in fåren, Jack gnäggade & bäede hela tiden. 

Blev även bjuden på lite grillat, vilket jag inte tackade nej till! 😉😋
När vi väl kom hem så somnade J direkt & jag gick ut & klippte häcken. 
Skönt att ha den klar. 😍🌿

Idag blev det ännu en tur till mamma & pappa. 
Lika varmt idag, körde dock senare & det kändes i bilen, herregud vad varmt trots AC! 

Blev lite bus i trädgården, träffa gammelmormor & gammelmorfar, spela fotboll med morfar & kolla på en haltandes gammelmormor som stukat foten på träningspasset på gymmet. 
Det bjöds på grillat kött, hemmagjord potatissallad & grönsallad. 

J vägrade eftermiddagsvilan, så han var trött redan vid 18 idag, men vi kämpade på fram tills 19 för att sen köra hem & sova. 
Han somnade såklart direkt efter denna varma & sköna dag. 😍☀️

Jag är också helt slut. 
J gillar inte riktigt värmen, för varm, så han är lite grinig, gnällig & vill gärna bli buren. 
Hunden är på efterlöp, så gnällig, pipig & mammig hon med. 
Vill gärna skälla ut varenda grässtrå som finns i närheten eller de som bor 20 mil ifrån oss. 😂
Det tar på tålamodet när man själv känner sig som en varm hot dog i värmen.. 🙈😅

Imorgon är det morsdag 😍👌✨


Kommentera här: