Min lilla camo kille

Igår var vi en runda hos mamma och blev bjudna på middag. 

Mormor, man och farmor var också där. 

Jack tycker det är så roligt att träffa mammas katt. 
Han letar tills han hittar henne och visar och genom att fräsa, att nu minsann, så har han hittat katten 😂👍

Det började diskuteras om att barn i Sverige var överviktiga, hur viktigt de va att inte slänga i choklad och pommes för att föräldrar inte har "tid" för matlagning, att man skulle.. BANTA sina barn! 

Jag blev vansinnig. 😂
Skulle aldrig banta ett barn, no way! 
Banta är för mig något otroligt negativt ord. 
Att lägga om kost, absolut. Röra sig mer, vara mer aktiv ute! Men inte att minska på mat! 

Sen får alla göra precis vad de vill.. såklart! 
Men att ge mindre mat till ett barn som växer för fulla muggar. Skulle aldrig falla mig in! 

Skulle heller inte ge min son coca Cola, mc Donalds, godis eller köpt pizza. I de typer av mat och dryck finns inga vitaminer eller energi. 
Bara ett snabbt uppåt för att sedan gå rätt neråt. 
Humörsvängningar o s v.

Jag ger honom gröt, frukt, grönsaker och protein i olika former. En balanserad och varierande kost så gott jag bara kan.

Men den dagen som han kommer att be om de, ska han absolut få smaka, men aldrig bli någon vardag! 

Det handlar om måtta med allt, men man måste äta till den energi man gör av med, den man växer med. 

Mc Donalds behöver man inte, men man kan inte förbjuda helt heller, även om jag hade velat 🙈

Han kommer att bli äldre och ta egna beslut, men innan dess ska jag styra så mycket jag kan i alla fall. 😅

Eller vad tänker ni? 


Kommentera här: