Stress från media

Jag har märkt att fler & fler mår dåligt över socialamedier. 

Det blir ett måste, hela tiden vara aktiv & hela tiden vara med. 
Hinna lägga upp alla bilder, inspirera, få inspiration, hinna ge likes, få likes, få följare, få samarbeten, få hem gratisprover, skapa tåg hit & dit, fotografera, skriva om hur vardagen varit, att man hunnit med allt man bara kan under 24/7 samtidigt som man renoverat, köpt 10 katter, tagit hand om en förvirrad fågel som flugit in i rutan, lagt 7 sorters lasagne, GI, lchf, glutenfritt, laktos, vegetarisk, vegansk, Karins, köpt värsting bilen & fått ett chefs jobb med extra bonus på bonusen & sen lite bonus för att man gjort ett bra jobb. 

Allt är bra, allt är dåligt. 
Finns det rätt & fel? 

Först & främst handlar det om att ha en bra attityd i sociala medier. 
Alla är vi olika, tycker olika & tänker olika. 
Man behöver inte nedvärdera, kanske bara scrolla vidare ibland. 
Kanske hellre lämna en positiv kommenterar på något som faktiskt fick upp ditt intresse på ett eller annat vis. 
Man blir faktiskt glad av det, för plötsligt kanske man får en tillbaka. 

Lägga ner all negativ energi.
Låter enkelt? 
Men vad gör det om man mister 10 följare för att man inte hunnit lägga ut 50 inspirerande bilder på en dag för att du har levt ditt liv i det verkliga livet? 
Du skapar minnen. 
Instagram kanske läggs ner i morgon, men familjen & vännerna de finns där! 

Min bild av sociala medier: 
- När jag kan & vill. 
Så tittar jag, lägger ut, gillar & kommenterar
Har jag inte tid, så har jag inte. 

- Min son, vänner & familj går först. 
Det är dem jag lever för, jag är rädd om & som jag faktiskt bryr mig om de skulle lämna mig.

- Roligt att fotografera 
Jag tycker att det är fruktansvärt roligt att fotografera, jag tycker om att skapa & vara kreativ i mina bilder. Det är en hobby & mitt sätt att koppla av från mammarollen. Ingen annan har påverkat mig om vad jag ska lägga upp, jag väljer själv. 

- uppmuntran
Självklart känner jag mig glad över alla fina kommenterar jag får, de väger mer än antal följare. Och de man ser att de verkligen följer för att de vill & inte för att de ska. Det är för mig äkta. 

Det är dags att ta ett steg tillbaka, ta bort alla måsten på sociala medier, gör det som är roligt, för att du vill det. 
Vill du skriva ut alla recept du är extra stolt över? Gör det! 
Vill du visa upp alla samlingar du har? 
Varför inte! 
Skriva av dig? 
Do it!
Vill du bara scrolla igenom för att få inspo? 
Vad väntar du på? 
Det ska vara roligt att gå in på t ex instagram, inte ge ångest. 

Så länge du inte skadar/sårar någon så är det ditt val hur du vill uttrycka dig i ord/bilder. Tänk på att inte lägga all tid på något som inte är viktigare än det man redan har, livet. 

Va på sociala medier när du finner tiden för det, sociala medier ska inte stjäla tiden från dig. 

Mycket svammel innan läggdags, svårt att formulera bra på en mobil. Men hoppas budskapet kom fram. 

God natt 😘❤️

Kommentera här: