D ö d e n

(null)

(null)
[ inlägget innehåller reklam från lillabusfrö ]

I söndes var det så härligt ljus ute att jag bara var tvungen att ta något kort på Jack 😍
Han var så fin i sina nya baggy jeans från lillabusfrö & nya tröjan från Lindex. 🙌📸
Efteråt värmde vi oss med våfflor som fika! 

Idag har vi varit ute nästan all vaken tid! 👌
Började med tidig morgon, mys i soffan & sen begav vi oss ut på promenad med hunden. 🐕 
Ser plötsligt att Jack tar på något som för mig liknande en sten. 
Jag brukar alltid gå fram & säga hur fina hans saker är som han hittar när vi är ute.. 
men när jag väl gick fram till stenen.. så var den en stackars iskall, sten död liten mus! 
Fick småpanik över att Jack petade på honom! 
Men när han väl tittade på mig & sa "mamma musen vilar"
Jag kunde inte säga att han var död.. 😭
"-ja Jack, han vilar en stund" 
"- han får gå upp sen & springa" säger jack. 
"- ja han blir pigg sen när det blir lite varmare ute" 
🙈.. vad tänkte jag med? 
Jag ville bara inte säga det ordet, att han ska redan förstå & fundera kring att man går bort. 
Han kommer få fundera på det så mycket senare i livet så just nu kändes vila som en bra ersättare 😓
Jag har själv så svårt att förstå att någon bara inte finns längre, slutar att existera. ❤️

Pratar ni tidigt om döden med era barn? 
Eller hur tänker ni på det?

Efter vår promenad gick vi in & lagade lunch, vilade middag. Sen gick vi ut för att spela lite fotboll. Så galet glad han var & tjoade & stimmade runder 😂😂

Har varit en riktigt härlig dag & hoppas den där stackars musen springer vidare i himlen ✨
Sen får vi se vad vi hittar på resten av helgen 😍✨




Kommentera här: